Uniwersytet Dzieci - Czy można myśleć nielogicznie?
"Czy można myśleć nielogicznie?" - to przedostatnie zajęcia z projektu. Nasze spotkanie zaczęliśmy jak zwykle od filmu. na początku poznaliśmy historię powstania kostki Rubika i jej znaczenie dla ćwiczenia logicznego myślenia. Dowiedzieliśmy się co to jest logika i czym się zajmuje. Poznaliśmy sylwetkę Sherlocka Holmesa. Mimo, że to postać fikcyjna, jest on najbardziej znanym detektywem na świecie. Po filmie rozwiązywaliśmy zagadki Hodży Nasreddina np. czy można zjeść na czczo 10 jajek? Rozwiązywaliśmy równanie z zapałek, nasze równanie było akurat z patyczków. Kolejna była zagadka dedukcyjna - logiczne porządkowanie - dopasowanie zwierzątek do ich właścicieli. Rozwiązywaliśmy zagadkę Sherlocka Holmesa na temat cylindrów i meloników, a na koniec zagadka dedukcyjna "Co zapalimy jako pierwsze?" Dzięki zajęciom uświadomiliśmy sobie się jak istotne jest w codziennym życiu logiczne rozumowanie, które pomaga w rozwiązywaniu problemów, w podejmowaniu decyzji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz